Thursday, November 7, 2019

Menu sihat dan sedap

Assalamualaikum..... kat sini saya bukan nak kongsi cara kurus..sebab saya tak kurus pun..cuma saya nak kongsi makanan-makanan sihat saya.. saya bukan pakar pemakanan tau..cuma saya pakar dalam menyediakan makanan....LOL...heheheheh...
Nampak hijau and so creamy kan... ayaq tu saya belender guna 3 bahan iaitu timun, epal hijau dan daun bayam....Asal menu yang sihat semua saya cuba. Katanya boleh kuruskan badan. Saya cuba..kalau kurus tu bonus..kalau tak kurus pun saya harap saya boleh kawal pengakit dalam badan saya ni. Sejak saya amalkan minum jus ni kulit saya makin remaja depa kata...hehehehehee..saya teruskan minum..mana tau kot kot nanti saiiiigak nacam neelopa.



Saya dulu bukan penggemar dedaun, ulam ulam atau sayur... tapi sejak saya mengamalkan makanan sihat ni saya cuba untuk ambil seberapa banyak dedaun hijau yang boleh dijadikan ulam...rupanya nikmat kesedapan tu amatlah tak terkata.... antara ulam-ulaman yang paling saya suka ialah daun kari...atau pun orang utara pangge daun karapole...Antara khasiat daun kari untuk kesihatan ialah untuk merawat diabetic. Amalan makan daun kari 10 lai selama 3 bulan dikatakan dapat mencegah kencing manis keturunan dan juga kegemukan.Selain itu daun kari jugak mempunyai khasiat untuk sakit darah tinggi. Untuk dapatkan khasiat daun kari boleh ja guna khidmat Abang Google. khasiat daun kari






No comments:

Post a Comment

Sahabat

Assalamualaikum kawan2.. Harini aku nk cerita pasai sahabat.. Aku ramai kawan..tapi jauh yg paling akrab ialah sahabat.. Allah kurniak...