Tuesday, November 5, 2019

Membahagiakan hati anak

Assalamualaikum wrbt semua...

untuk beberapa ketika ini aku blank nk tulis apa...asalnya aku buka laptop ni sebab nak tengok nota..minggu depan nak exam.. sementara tu aku nk sharing sesuatu yang mana aku cuma nk ingatkan untuk diri aku dan sharing ngan pembaca kat luar sana...

kadang-kadang dlm kesibukan kerja aku memang lupa nak bahagiakan hati anak aku...sekarang ni aku cuma nak fokus untuk cerita berkaitan dengan anak dulu.. bukan bermaksud life aku ni xdak orang lain dah..tapi aku cuma nak highlight yang anak adalah anugerah serta amanah Allah yang tak boleh kita abaikan. Actually aku sebenarnya adalah seorang ibu tunggal (ibu yang ditinggalkan 😃☺️☺️) around 2015 aku berpisah dengan suami...okkk yg tu bukan apa yang aku nak ceritakan..dlm entri yang lain nanti aku akan cerita berkaitan pengalaman macam mana nak bangun lepas bercerai...

berbalik kepada anak yea..anak adalah amanah Allah yang mana Allah kurniakan anak untuk kita bela, didik, bagi kasih sayang serta bagi pendidikan dunia dan akhirat yang cukup. Aku pun sering terleka terlupa dan alpa ngan urusan dunia aku. 

Petang tadi lepas aku pickup Ali Imran kat sekolah, aku bawak dia ke tesco, bukan niat nk ajak dia makan pun, aku cuma nak pi beli catridge printer. Kebetulan kedai komputer tu betul betul depan foodcourt. Apa lagi si Ali ni, terus habaq kata dia lapaq..baru balik sekolah kan...memang lapaq laaa...kat rumah ada nasi, lauk semua ada.. ikutkan hati aku nak ja terus balik, malas nk singah makan dh..tapi macam kesian pulak kat dia..dh la tak dak kasih sayang ayah..ibu pulak kedekut (aku tak kedekut) cuma aku risau dia kata aku kedekut. Ikutkan duit aku pun bukan jenuh sangat. Beli catridge pun aku guna duit untuk aku bayar yuran pengajian aku tu dulu..nanti gaji aku topap la balik...Adalaaaa lebihan sikit.. aku pun turutkan dia nk p makan nasi ayam tu..drag jugak la masa kat situ.. tapi xpala..anak punya pasai kan.. Kalau tadi aku ajak dia balik mesti dlm hati dia tak seronok.. nasi ayam RM 5 ja..apala sangat kan..sesekali bahagiakan hati anak..nanti InsyaAllah Allah dorong dia atau org lain untuk bagahiakan hati aku..Allah Maha Adil. Aku tgk dia makan habis..aku puas hari rasa. bersungguh-sungguh dia makan. nanti bila besaq baca balik blog ni.. Ibu dedikasi blog ni untuk Ali Imran. Ibu cuma nak Ali Imran tau, walau apa pun ibu sayang Ali Imran dunia dan akhirat. Ibu doakan semua yang baik-baik untuk Ali Imran. Jadilah anak yang soleh yea. 


No comments:

Post a Comment

Sahabat

Assalamualaikum kawan2.. Harini aku nk cerita pasai sahabat.. Aku ramai kawan..tapi jauh yg paling akrab ialah sahabat.. Allah kurniak...